tisdag 9 november 2010

min helg

hej hej, saknat mig?

i fredags så åkte jag till långed till hampus familj och vi myste och planerade inför den stora festen som väntade dagen därpå -anders 50 års fest! :)
När vi vaknade på den stora dagen (lördag) så käkade vi frukost, sen drog den stora familjen iväg till lokalen, förutom anders då.
vi gjorde klart allt så det såg bra ut och fixade och trixade, jag tränade med bandet, eftersom jag skulle sjunga underkvällen.
sen åkte vi hem till änghagen och Anders visste inte vad som väntade han, alla duschade och gjorde sig fina, sen åkte vi tillbaka och folket började komma! en jätte lyckad kväll med god mat och trevligt sällskap:)

sen på söndagen så hände det inte så jätte mycket, vi hade planerat jag och hampus att vi skulle gå dit och hjälpa dem att städa, men när vi ringde så var dem redan klara! så satt mest och värmde oss vid brasan och myste och sen på kvällen blev det horton och chips:)
när vi vaknade upp på måndagen sen jag och hampus så duschade vi gjorde oss iordning och satt och värmde oss vid brasan och käka lite, sen åkte vi till hans mormor och fikade och sen blev det bussen till åmål, och där i väntan på tåget käkade vi pizza:) mums!

nu sitter jag i trollhättan och lyssnar på musik och väntar på att dem ska ringa upp mig från maria albert vårdcentral och tittar på hur snön yr utanför fönstret!
--------------------------------------------------------------------------------
men på tal om annat, ni vet sådana där vänner som man älskar mest i hela världen! man älskar dem så mycket att man inte tror att man behöver ha några andra, utan dem man har även om det kanske bara är två av 9 miljoner så uppfyller dem alla dina behov och du känner att med dem kan du leva livet ut, utan att känna dig ensam. Men så kommer den dagen när man känner att varför!!! varför känner inte jag att jag är lika omtyckt. vad har jag gjort fel? varför gör ni så och varför kan inte jag oxå få vara med och göra så? varför får inte jag veta det? men oj när hände det, varför har du inte sagt något till mig?
och en massa mer!!!!
har ni någonin kännt detta?
asså jag menar för endel så kanske vissa saker verkar jätte löjliga, men en sak som är så liten om den händer en gång eller två, ja okej! spela roll, men inte flera gånger!!! i längden gör det faktiskt ont!!
men det jag vill komma fram till är att ta inte alla förgivet, och ta vara på dem som visar att de bryr sig på riktigt!
man behöver vänner, dem är det viktigast du har!


sådana där småå saker som gör ont

3 kommentarer:

  1. på avstånd blir allt så svårt. du vet att jag älskar dig sandra! Kommer bliiiii så mkt lättare när du kommer till norge<3<3 //Sara

    SvaraRadera
  2. Förlåt men blev tvungen att skriva något. Tror det händer mycket mer än vad man tror när man går ut ur skolan man har inte folk runt sig lika ofta som förr, Så helt plötsligt sitter man där en vardag och funderar på vart alla har tagit vägen och skyller lite på sig själv att man inte har kämpat mer. Önskar ibland att man var som Pippi att man slapp växa upp;)men tror knappast det är något du har gjort Sandra, För har aldrig träffa en person som ger så mycket som du:) Puss på dig /U Piiisan

    SvaraRadera
  3. tack pisan! :) många pussar tillbaka

    SvaraRadera