lördag 9 juli 2011

its time to go back to africa

nu blev jag sjukt sugen på att åka tillbaka till afrika med samma personer som va med sist!

jag saknar de otroligt mycket ibland! vi hade så sjukt kul och vi roade oss på de vi hade! jag älskade att alla tog varandra för dem vi var och vi kunde skita på varandras toaletter, när ens egen inte fungerade! vi duschade i tre strålar vatten om ens de! vi hand tvättade våra kläder och gjorde egna tvättlinor i våra rum! vi försökte göra oss extra fina sista kvällen i afrika, så vi tog på oss lite mascara. lyckan att få se den lyckan vi spred genom att ge sådana små saker som inte betyder någon för oss, men som betydde allt för dem, pennor, gossedjur, fotbollar, och en massa er! och den jäkla bussen vi åkte i och musiken -i believe in jesus i believe in God! och slampan där vi bodde! och hon som sov i adams säng. och alla ögon vitor man kunde se i  mörktret i fönstren och dörr öppningen när vi lekte lekar! tarzan.... mjau... muuuu!


alla minnen ifrån den tiden kommer jag bära med mig för resten av mitt liv! och jag kommer aldrig glömma någon utav er som vad med, eller hur jag träffade hampus bring!
jag  kommer bära med mig denna upplevelsen och förmodligen berätta den för mina barn...

tänk att kunna sätta sig på ett flyg som tar dig 100 år tillbaka  i tiden! tänkt dig att vi lever på samma jord under samma himmel! kan ni förstå vad vi fick vara med om där nere vad vi fick se?  kan ni förstå hur dem lever? och dem kan leva med de... de vet vad dem skulle kunna få!! men dem lever på det dem har istället och gör de bästa av situationen. dem är lyckliga för det dem har och dem är tacksamma för allt dem kan få!















 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar