onsdag 6 februari 2013

Nytt jobb, nya möjligheter!

Hej hej,

Nu kan jag gå ut med att jag har fått ett jobberbjudande på Elgiganten som säljare här i Stockholm.

Då kanske de som känner mig väl och vet vad jag jobbar med nu tänker -men herregud, ska hon gå från Wallmans Nöjen till Elgiganten..

Svar, ja! jag kommer byta jobb på grund av det dåliga avtalet  mm.
Man jobbar och sliter 8h om dagen. Inga raster förutom luchen och den är betalt så egentligen så borde vi äta lunch samtidigt som vi jobbar tycker vissa.
Man får bara 5 min rast om man röker....
Jag är anställd på 3 mån i taget, jag jobbade inte på 30 dagar under jul tiderna och den 3 maj så kommer jag få gå därifrån utan jobb för att sen komma tillbaka efter sommaren.
Vilket resulterar i att jag inte får lön vissa månader och om jag får de så kan de vara halv lön och i bland en hel lön, men den kommer man inte lång med...

Jag behöver inte säga så mycket mer än att mitt avtal suger och det är av den anledningen jag byter jobb. Detta är tråkigt då jag verkligen älskar mina kollegor och stor trivs inom nöjes branschen!!!
Det är med klumpen i magen som man lämnar ett jobb som man vill stanna på på grund av personal och vänner, alla shower och events, meny provningarna (kommer saknar fett mycket), kändisarna som springer runt på kontoret och all den kärlek som man får av sina kollegor, eller rättare sagt mina vänner.
Att byta jobb på grund av pengar och skit avtal när allt annat känns så bra, det är ingen rolig sak att göra. Men i bland måste man göra saker i livet som är bäst för en själv, även om de tar emot.

Det ska bli oerhört spännande att få börja arbeta som säljare på Elgiganten och jag hoppas att jag kommer göra dem stolta. Jag ser fram emot nya utmaningar och nya erfarenheter.
Det känns sjukt skönt att Elgiganten tror på mig och vill lägga sina pengar på att utbilda mig till deras SDA säljare :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar