onsdag 31 augusti 2011

tips

jag älskar hårinpackningar! jag själv använder de varenda dag :)  jag köper dem originella hårinpackningarna som finna på ica, hemköp ect!

just nu har jag denna och den är riktigt bra och luktar jätte gott!  den reparerar skadat hår och ger glans! :) och den kostar 49,90 :- billigt :D


de varierar i pris beroende på vilket kvalitet du vill ha på din hårinpackning (alla som inte orkar göra egen köp den ovan, billig och bra kvalitet, skit i hårinpackningarna på frisörs salongerna, skit dyra) så nu tänkte jag skriva ner lite billiga recept som går precis lika bra som en köpt färdig hårinpackning :)


du behöver:


1 äggula
1 tsk honung
en halv kopp naturell yoghurt

detta recept är till en person! och det passar bra till hår som är alldeles för statiskt 
man blandar ihop allt och masserar in i håret. Låt verka i ca 15-30 minuter! Vira gärna in håret i en varm och fuktig handduk samtidigt! eller sätt en plastpåse över håret! skölj sedan håret i ljummet vatten, noga!


du behöver:


1 äggula
1/2 dl olivolja
1 msk rosmarin

detta är ett recept för en person med torr hårbotten eller torrt hår.
denna hårinpackning ska masseras in i håret när de är nyduschat med enbart schampo.
massera in noga i hårbotten och lika noga i topparna.
låt verka i 20-30 minuter och skölj håret i ljummet vatten, noga!
och sen ska man låta håret självtorka!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar