torsdag 20 januari 2011

färglös som en tår

Jag vet att du sover Känner värmen från din hud. Bara lukten gör mig svag
Men jag vågar inte väcka dig nu.  Jag skulle ge dig
Allting du pekar på
Men bara när du inte hör
Vågar jag säga så.
  Jag kan inte ens gå
Utan din luft i mina lungor
Jag kan inte ens stå
När du inte ser på
Och genomskinlig grå blir jag
Utan dina andetag
 Vad vore jag
Utan dina andetag

-------------------------------------------------------------------------------------------
Sen en tid tillbaka har jag varit tyst
 Och försökt att känna efter hur det känns 
Ja man gör som alla andra och försöker att bli van
 Men jag har tröttnat på att vara likadan
 Sen en tid tillbaka har jag känt mig svag 
Och försökt att vara nån till lags
 Ja man kämpar för en plats som passar både här och där
 Och snart har man glömt vem man är

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar